måndag, februari 23, 2009

Hemma fårn Calcon

Hemma från Calcon 2009 i Kalmar. Upptäckte att mitt kontokort var borta. Efter mycket letande var det bara att ringa och spärra. Jag ser det som en möjlighet att spara pengar den här veckan eftersom det kommer ta lite tid att få ett nytt kort.

På Calcon spelade jag en hel massa Settlers of Catan. Det var SM, men jag missade finalplats precis. Snubben före mig lyckades hysta ur sig två poäng och därmed få 10 och vinna. Hade han inte vunnit där och då så hade jag gjort det och fått leka med de andra banrnen i finalen. Summn av det hela är i alla fall att jag är rankad 5'a i Sverige på Settlers of Catan. Det är rätt kul.
Naturligvis spelades det lite andra spel också. Betrayal at house on the hill bland annat. Roligt spel som jag aldrig spelat förr. Vem kan motstå häxor, katter, grodor och avgundsdemoner?

Just nu tar jag en paus från mina tappra försök att lära mig nålbinda. Jag är inte van och spänner tummen så att det gör ont. Dessutom har jag ätit två bitar mjölkchoklad. Det var dumt. Min mage började just svullna upp. Nu måste jag byta byxor för tryckknappar suger när magen sväller ohejdat. Om jag inte slutar fuska med laktosen kommer alla i min omgivning tro att jag är gravid.

Inga kommentarer: