tisdag, februari 17, 2009

Rensar

Jag syr en del, åtminstone i omgångar. Måste bryta av med andra saker då och då. Egentligen är jag dålig på att göra en sak i taget, till och med när jag var yngre läste jag alltid minst fem böcker samtidigt. Nu har jag inget val. Det finns helt enkelt inte plats för mer än en aktivitet åt gången.

Jag har heller inte plats för allt tyg, alla lajvkläder och alla målargrejer jag förvarar i tygskrubben.
Har ägnat hela kvällen åt att försöka rensa ur den för att få den mer överskådlig. Jag har så mycket grejer i den. Saker jag inte vill kasta, men inte vet vad jag ska ha till. Vad gör man? Säljer man osorterat garn efter färg på tradera, eller vad? Det finns säkert nån hjälporganisation som skulle kunna lätta på min börda. Problemet är väl mer att jag inte, i någon egentlig mening, vill bli av med den :) Jag vill ha tid och inspiration att skapa!

Inga kommentarer: